Od lipca przedsiębiorcy muszą posiadać adres do e-doręczeń. Warto tutaj zaznaczyć, że brak założenia i aktywacji skrzynki do e-doręczeń może przysporzyć właścicielom firm wielu problemów oraz uniemożliwić np. aktualizacje danych w KRS.
E-doręczenia to usługa rejestrowanego doręczenia elektronicznej. Jej wysłanie i doręczenie wywołuje taki sam skutek prawny jak list polecony z potwierdeniem odbioru. Umożliwia wysyłanie i odbieranie korespondencji drogą elektroniczną.
Adres do e-doręczeń:
- identyfikacja adresata i nadawcy
- tajemnica korespondencji
- dostęp do informacji na temat wysłania/odbioru wiadomości
- integralność i bezpieczeńśtwo danych
- oszczędność czasu
Przedsiębiorcy zobowiązani są do utworzenia i aktywacji skrzynki do e-doręczeń oraz aktualizacji adresu w bazie adresów elektronicznych.
Adres do e-doręczeń – jaki termin na dopełnienie formalności?
- od 5 lipca 2022 r. – organy administracji rządowej oraz jednostki budżetowe obsługujące te organy, NFZ, ZUS, KRUS , organy kontroli państwowej i ochrony prawa oraz jednostki budżetowe obsługujące te organy
- od 1 stycznia 2023 r. – uczelnie wyższe, PAN
- od 1 stycznia 2024 r. – jednostki samorządu terytorialnego i ich związki
- od 1 października 2029 r. – sądy i trybunały, komornicy, prokuratura, organy ścigania i Służba Więzienna
- od 1 stycznia 2025 r. – pozostałe podmioty publiczne
[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]