PUE, a więc Platforma Usług Elektronicznych, która jest udostępniana przez Zakład Ubezpieczeń Społecznych jest stroną internetową, która umożliwia załatwienie wielu spraw związanych z ZUS-em bez konieczności wychodzenia z domu. Z owej platformy mogą korzystać zarówno osoby ubezpieczone (pracownicy, zleceniobiorcy itp.), jak i przedsiębiorcy (płatnicy składek) oraz świadczeniobiorcy (emeryci i renciści).
Jakie możliwości daje ZUS PUE?
Strona PUE udostępnia nam szereg usług świadczonych przez Zakład Ubezpieczeń Społecznych i tym samym umożliwia nam:
– sprawne przekazywanie dokumentów ubezpieczeniowych (np. zgłaszanie pracownika do ZUS, bądź rozliczanie składek za siebie i pracowników),
– składanie różnego rodzaju wniosków do ZUS, jak również otrzymywanie odpowiedzi na nie,
– pobieranie dokumentów potrzebnych do załatwiania spraw w ZUS (np. ZUS ZLA, PIT itp.),
– elektroniczne umawianie wizyty w oddziałach ZUS.
Założenie profilu w systemie ZUS PUE jest jednym z tych rozwiązań, które są w stanie znacznie ułatwić życie (najbardziej przedsiębiorcom), ponieważ dzięki takiemu rozwiązaniu można uniknąć męczących i czasochłonnych wizyt w placówkach ZUS, jak również wyczekiwania na ustalenie wizyty w celu załatwienia danej sprawy.
Chcąc skorzystać z platformy ZUS PUE należy mieć ukończone 18 lat, założyć konto na portalu, a następnie potwierdzić swoją tożsamość. Samo założenie konta jest możliwe już z poziomu strony internetowej ZUS-u. Z kolei potwierdzenia tożsamości należy dokonać osobiście w placówce ZUS-u, za pośrednictwem systemu bankowości elektronicznej, bądź podpisu elektronicznego.
nie wiedziałam, że mogę załatwić to wszystko nie wychodząc z biura..